Google Mijn Bedrijf PSV en High Tech Campus Eindhoven
Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google om beter gevonden en gezien worden in Google resultaten.
Gevonden en gezien worden.
Iedereen die een website heeft wil graag het eerst getoond worden. Bovenaan staan in de lijst, dat wil toch iedereen!
Wat velen vergeten is zelf te kijken wat relaties zien als ze uw naam, bedrijf of dienst Googlen.
Op een smartphone staat boven de resultaten de knowledge graph. De knowledge Graph is een soort gevisualiseerde samenvatting. U kunt deze vermelding zien als een automatisch door Google aangemaakte Facebookpagina via “Google Mijn Bedrijf“. Een goede vermelding krijgen is zo gedaan voor organisaties met één locatie.
Check alleen of deze geclaimd is. U doorloopt enkele stappen via Google Mijn Bedrijf via uw Googleaccount. Vind u niets, maak dan via “Google Mijn Bedrijf” uw locatie aan.
Wat krijgt u van Google Mijn Bedrijf?
- Met een klik naar uw website
- Met een klik telefonisch contact opnemen
- Foto’s waarvan u vindt dat deze bijdragen aan uw merkbeleving
- Direct zien wanneer u open bent
Maps geeft direct aan als u loopt, fietst, auto of openbaar vervoer kiest of u op tijd bent.
Statistieken:
Hoeveel vertoningen er zijn.
Hoeveel relaties klikken om te bellen, Google Maps te activeren, website en foto’s te bekijken.
Visualisatie waar uw relaties vandaan komen als ze naar u rijden.
Voor wie kan BernsenConnect echt iets toevoegen?
U heeft vele vestigingen:
Heeft u vele vestigingen wel of niet geclaimd. Het hele proces om te komen tot eigenaarschap van uw locaties kan of begeleidt worden of in coproductie.
Gebruikt vele diensten van Google zoals YouTube, Analytics, Adwords en meerdere Google-accounts:
Wij verzorgen dat u beheer krijgt over de accounts en alle Googlefunctionaliteit via één account verloopt.
Waar ook vaak een uitdaging ligt is het koppelen van het YouTubekanaal aan de locatie om zo meer traffic te genereren op Google. Voordeel? Google beloont traffic met een hogere ranking.Via een eerste scan bespreek ik wat de mogelijkheden zijn om uiteindelijk alle Googlediensten onder een beheeraccount te organiseren.
Betere zichtbaarheid via foto’s en streetview:
In samenwerking met topfotograaf Paul Raats verzorgen we indoor views of bedrijfspresentaties, ook Google Maps Business Views genoemd. Voorbeeld Bovag klik hier.
Met een speciale uitbreiding, niet van Google, is met TourDash te navigeren via een menu door een locatie. Koppelingen met YouTube, geluid op beeldlocatie of naar de webshop kunt u hiermee maken. Een prachtige digitale ervaring met tot interactie. Zie in het PSV-voorbeeld koppelingen met hun webshop, YouTube via het scherm in de winkel. Soms worden specifieke spots gemaakt voor acties.
Alle genoemde verbeteringen heeft BernsenConnect voor PSV uitgevoerd. Alle locaties zijn nu in beheer of aangemaakt.
Het Philips Stadion was in Nederland een van de eersten die streetview kreeg om het stadion van binnen te bekijken, klik hier om het stadion van binnen te zien zoals het er in 2017 uit ziet.
Voor PSV zijn ongeveer 20 locaties en streetview vastgelegd en voor High Tech Campus waren dit er bijna 80.
Hoe heeft PSV – Jorgen van der Meulen dit traject ervaren:
PSV en Google: in het Google-domein was het de uitdaging de juiste weg te vinden. PSV had veel Google-accounts, geclaimde- en niet geclaimde locaties . PSV is een sterke YouTube partner. Alleen voelden alle accounts en Googleapplicaties als een knoop.
Veel bedrijven beweren dat ze een structuur kunnen opzetten, maar blijkt in de praktijk niet zo. Ze kunnen het op het moment dat de structuur staat. Peter heeft voor de structuur en het ontwarren van de knoop gezorgd. Bij Google werden ze ‘gek’ van Peter: ‘Wie hebben jullie daar op gezet?’. Hij heeft veel tickets aan laten maken en uiteindelijk het helemaal gefixt. Project is in een maand tijd geregeld. Peter heeft een plan van aanpak gemaakt dat vooraf helder was voor iedereen. Hij is heel transparant. Hij verkoopt wat-ie waar kan maken.
Doortastendheid Peter: hij pakt het meteen op. Er zit ‘geen seconde’ tussen.
Door het samenvoegen en inrichten van accounts, merkpagina’s en YouTubekanalen worden de kanalen beter gepresenteerd, meer getoond is de community groter dan voorheen.
Hoe hebben High Tech Campus – Paul van Son, Marketing Manager en Hilde de Vocht , Marketing & Communications Director – dit traject ervaren:
High Tech Campus Eindhoven is de slimste vierkante kilometer in Europa met meer dan 160 bedrijven en instituten. Voor High Tech Campus is de Customer Journey een van onze prioriteiten en daarmee de ervaring van de reis van een ieder die met High Tech Campus in contact komt. Met jaarlijks vele duizenden bezoekers van buiten de Campus, moet dit op locatie en digitaal goed geregeld zijn. Visitors Map, contact en parkeren hebben een dominante plek op de website.
Daarbij is Google de belangrijkste speler voordat ze op onze website komen of specifiek naar adressen, bedrijven of parkeerplaatsen op zoek zijn.
Omdat hier meer dan 160 bedrijven in verschillende gebouwen zitten en zij vaak een eigen locatie toevoegen aan Google Maps, stonden vele locaties er niet of niet goed op, waardoor het overzicht ontbrak. De markers stonden niet altijd waar ze moesten staan waardoor de relaties op verkeerde plekken aankwamen.
Om weer beheer en orde te krijgen over dat wat er op Google – Maps- ontstaan is, hebben we de expertise van Peter ingeroepen. Peter liet door zijn lean aanpak direct zien een expert op dit gebied te zijn. Binnen een maand hadden we het onder controle en is ieder adres in beheer. De website hebben we alvast voorzien voor de juiste links op belangrijke plekken. In 2018 gaan we de website en Google nog meer integreren zodat iedereen eenvoudig op de locatie komt.
Interesse? Bel of mail voor een afspraak.
Tel: +31617978185
Mail: peter@bernsenconnect.nl